Foto: Portal RTV Budva
Podnosim prijavu protiv specijalnog tužioca Vukasa Radonjića, zbog sumnje na zloupotrebu službene dužnosti, zbog odbacivanja krivične prijave protiv predsjednika 44. Vlade Milojka Spaića i ministra Slavena Radunovića. Prijavljeni je zloupotrebio službeni položaj, jer je obezbijedio korist prijavljenima, na štetu građana Budve, ugrožavanjem životne sredine, koja nastaje falsifikovanjem isteklih, nezakonitih i planova, DUP-a Budva Centar i DUP-a Bečići, za koje je određen moratorijum do usvajanja Prostorno urbanističkog plana opštine Budva.
Prijavom sam naveo jasna tri dokaza da se planovi moraju ukloniti iz registra važećih planskih dokumenata, sa sajta ministarstva Vlade Crne Gore, od kojih je svaki za sebe dovoljan, da se navedeni planski dokumenti uklone iz registra važećih planskih dokumenata.
Prvi dokaz je da su planovi usvojeni na period važenja od pet godina i kao takvi objavljeni u Službenom listu Crne Gore 2009. godine, prestali su da važe 2014. godine. Prijavljenom sam dostavi stav sudija Ustavnog suda u Odluci u-II br.24/14 koji glasi: “1.1. Ustavni sud je u prethodnom postupku ispitivanja procesnih pretpostavki za vođenje postupka i
odlučivanje po podnijetoj inicijativi utvrdio da ne postoje procesne pretpostavke za vođenje postupka i
odlučivanje o ustavnosti i zakonitosti osporene Odluke, u dijelu koji se odnosi na planska dokumenta
pod tačkom 7.1. obrazloženja rješenja, kojima je pojedinačno u svakoj odluci određeno vrijeme važenja
na pet (5) godine, s obzirom na to da su ti planski dokumenti prije stupanja na snagu osporene Odluke,
tj. 15. februara 2014. godine, prestali da važe istekom vremena za koje su donijeti.”
Kao i dio presude Upravnog suda U br 2409/18 koji glasi;
Drugi dokaz da se planovi moraju podhitno ukloniti iz registra važećih planskih dokumenata na sajtu Ministarstva prostornog planiranja, urbanizma i državne imovine Vlade Crne Gore, su rješenja urbanističkog inspektora Bisere Alihođić sačinjena na osnovu Zapisnika broj 1002-BD-35 od 17.03.2011. godine i Zapisnika broj 0402/3-BD-23 od 12.05.2015. godine. Urbanistički inspektor je utvrdio da su planovi usvojeno suprotni Zakonu, sa ogromnim prekoračenjima svih parametara u odnosu na plan višeg reda i da su ovjereni od strane lica koje nema licencu Crne Gore za izradu planskih dokumenta. Rješenja urbanističkog inspektora dostavljena su Opštini Budva i navedena rješenja niko nije osporio.
Prijavljeni u obrazloženju rješenja o odbacivanju prijave, nije se ni osvrnuo na ovaj dokaz, da su planovi NEZAKONITI.
Treći dokaz, Odlukom o izradi Prostorno urbanističkog plana opštine Budva uvodi se moratorijum na DUP Budva Centar i DUP Bečići, članom 4 st. 3 Odluke, određeno je: Zabrana građena primjenjivaće se do donošenja PUP-a Budva, a najduže do roka iz člana 5 ove odluke.
Članom 5 Odluke određeno je: Rok za izradu PUP-a Budva je 12 mjeseci od dana potpisivanja ugovora sa rukovodiocem izrade planskog dokumenta. Moratorijum se određuje da traje do usvajanja PUP-a Budve, kako se PUP još uvijek izrađuje i moratorijum je morao da traje. Odlukom o ukidanju moratorijuma, koju je donijela 43. Vlada premijera Dritana Abazovića, odnosi se na ukidanje moratorijuma, ne i ukidanju Odluke o usvajanju PUP-a Budva. Premijer Abazović je obrazložio da ukida moratorijum, zato što je Odluka o usvajanju PUP-a Budva u završnoj fazi i da će se završiti za par mjesci, što jasno ukazuje da je moratorijum ukinut prije usvajanja PUP-a Budva, što je suprotno samoj Odluci.
U praksi prošlo je dvije godine od ukidanja moratorijuma, životna sredina građana dodatno je narušena, korišćenjem nezakonitih isteklih i planova za koje je određen moratorijum do izrade PUP-a Budva.